Německá společnost Leina-Werke GmbH byla založena roku 1964 Roswithou a Horstem-Wernerem Falkensteinovými. Specializuje se na produkci zdravotnické a bezpečnostní výbavy včetně autolékárniček nebo výstražných trojúhelníků a v tomto segmentu se řadí k evropské špičce.
Přes 60 let zkušeností
Zpočátku společnost Leina-Werke GmbH sídlila v Kolíně nad Rýnem (tehdy pod názvem Leininger Verbandstoffe), ovšem již následující rok se přesunula do městečka Rosbach, které je dnes součástí Windecku. Rozvoji firmy nahrál rok 1968 a nová německá legislativa, která řidičům stanovovala novou povinnost vozit ve svých vozech autolékárničku.
V roce 1991 firmu zakoupil Hartmut Steinhauer, který se zasloužil o její expanzi, a to i do České republiky, když o dva roky později zařídil akvizici domácí firmy Lova. K pozitivním dopadům akvizice patřilo posílení pozice Leina-Werke GmbH na evropských trzích s vybavením pro první pomoc.
Expanze Leina-Werke GmbH probíhala i nadále a roku 2002 došlo k vybudování logistického centra v Pegnitz. Toto centrum je dodnes klíčové pro distribuci produktů společnosti do jižního Německa i jinam po Evropě. O dva roky později navázala firma spolupráci s polským podnikem Vera a otevřely se jí tak další dveře do střední a východní Evropy.
Provozy v Německu, ČR i Polsku
V dnešní době má společnost Leina-Werke GmbH hned několik provozů, a to konkrétně v českých Lovčicích a polském městě Bielsko-Biała kousek od našich severovýchodních hranic. Hlavní sídlo je pak stále v německém Windecku, kde se nacházejí i další výrobní provozy. Leina-Werke GmbH zaměstnává přibližně 220 lidí a je lídrem trhu ve svém segmentu v Německu. Současně patří k nejvýznamnějším producentům výstražných trojúhelníků a zdravotních potřeb v Evropě.
K zásadním součástem portfolia značky se i dnes stále řadí autolékárničky, zdravotnické pomůcky a doplňky, kompresní materiály nebo výstražné doplňky, jež plní přísné evropské standardy. Mezi vlastnosti, které Leina-Werke GmbH definují, patří spolehlivost i kvalita. Díky tomu jsou produkty značky oblíbené jak mezi samostatnými spotřebiteli, tak i přímo u výrobců automobilů.